Vike wordt werkelijkheid

Zoals aangekondigd startte het nieuwe RMB-filiaal The Content Company zijn Franstalige videoplatform Vike. Dat is beschikbaar via internet en een mobiele app (iOS en Androïd). De oprichters van het project dat zich richt tot de fans van online video’s en content producers, benadrukken de Belgische verankering, de redactionele lijn en het vergoedingsmodel voor de contentleveranciers. Naast de content die rechtstreeks uit de Vike-catalogus komt, biedt het platform producers de mogelijkheid het aanbod van hun eigen producties te verrijken en aldus hun voordeel te doen met de commercialisering van hun reclameruimte. Ter herinnering: de reclameruimte van Vike (display en pre-roll) wordt verkocht door RMB en Pebble Media.

Yves Gérard, general manager van RMB en afgevaardigd bestuurder van The Content Company: “Met deze eerste, volledig operationele versie van Vike, beginnen we aan de consolidatiefase van onze catalogus. Er werden al akkoorden gesloten met Air TV, Ancienne Belgique, La Nuit des médias van het IHECS… Vanaf dinsdag 13 mei kunnen de eerste Vikers bijvoorbeeld het Festival van Cannes door een Belgische bril volgen, dankzij de eigenzinnige video’s van Mister Emma, een van de Belgische internetvideopioniers. De belangstelling van de contentmakers en adverteerders is veelbelovend en ons land barst van het talent dat niets liever wil dan tot uiting komen. Vike wordt hun springplank.”

 

http://www.vike.be/

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: