Online Brand Builders Formaten

Display: Brand Builders formaten, aanbevolen door het IAB

In het kader van zijn IAB Europe’s Brand Advertising Framework dat de convergentie tussen digital en traditionele mediamoet bevorderen, publiceert IAB Europe een lijst met zes formaten die het aanbeveelt om branding campagnes te optimaliseren. Deze formaten werden ‘Brand Builders’ gedoopt. Ze omvatten drie statische en drie dynamische formaten.

1. 300×600 : Halfpage (static) (IAB US Rising Star dimension)
2. 728×90 + 160×600 : Wallpaper (static)
3. 728×410 : Landscape (static, new dimension, 16:9 compatible)
4. 300×250 : 728×410 Expandable Rectangle (float/slide 16:9)
5. 728×90 : 728×410 Expandable Leaderboard (float/slide 16:9)
6. 160×600 : 300×600 Expandable Skyscraper (float/slide)

Aan deze aanbeveling ging een onderzoek bij 300 vakmensen vooraf; dat peilde naar de populairste formaten en diegene die toekomst hebben. Het IAB Europe zal zich later concentreren op mobiele en in-stream formaten.

Bron: Media Marketing; 24/03/2014

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: