Elke dollar geïnvesteerd in online advertising, brengt het drievoudige op!

Elke dollar die in gerichte online reclame wordt geïnvesteerd, levert nagenoeg het drievoud aan inkomsten op. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Nielsen Catalina Solutions naar de campagnes van driehonderd merken en tachtig producenten van consumptiegoederen tijdens de voorbije zeven jaar. Mike Nazzaro, chief executive van Nielsen Catalina Solutions, merkt op dat de sector van consumptiegoederen, één van de meest waardevolle reclamecategorieën, het online platform nog altijd onderwaardeert in zijn mediamix.
“Producenten van consumptiegoederen investeerden het voorbije jaar 22 miljard dollar aan reclame,” voert Nazzaro aan. “Online platformen hadden daarin een aandeel van 2 miljard dollar tot 3 miljard dollar. De resultaten van dit onderzoek tonen aan dat de adverteerders online nog opportuniteiten hebben om hun omzet op te drijven. De efficiëntie van online reclame moet onder meer worden gezocht in de mogelijkheid om gericht de gewenst doelgroep te bereiken.”
Gemiddeld leverde een investering van 1 dollar een omzet van 2,97 dollar op. Bij producten voor huisdieren loopt dat echter op tot 5,29 dollar, gevolgd door dranken met 3,17 dollar. Daarna volgen cosmetica en gezondheidsproducten met een opbrengst van 2,73 dollar. De return bij voorschriftvrije geneesmiddelen bedraagt 2,72 dollar. Voedingsproducten leveren met 2,36 dollar de laagste return op. De onderzoekers merken op dat de return nog gevoelig wordt opgedreven wanneer gebruik gemaakt wordt van consumentendata.

Bron: www.express.be

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: