QR Codes Gaining Momentum As New Engagement Channel | ClickZ

QR Codes Gaining Momentum As New Engagement Channel | ClickZ.

Artikel verschenen op de site http://www.clickz.com

QR codes (Quick Response codes) kunnen belangrijk worden door de manier waarop met de klant gecommuniceerd wordt. Het kan een nieuw kanaal worden voor een directe en gepersonaliseerde relatie met je klant.

Op dit moment staat de technologie nog in zijn kinderschoenen (niet iedereen beschikt over een smartphone en niet elke smartphone is uitgerust met een QR reader.

Er zijn reeds een aantal toepassingen:

– Vastgoedmakelaars integreren de codes op het “Te Koop of Te Huur”- bord.
Hierdoor krijgt de geïnteresseerde video’s, foto’s, plannen en prijs meteen te zien op zijn smartphone ipv via het internet eerst een zoekactie te verrichten.

– De winkels van Ralph Lauren zet de QR codes ook op de kledij te zien in de etalage zodat deze, wanneer de winkel gesloten is, bij scanning meteen online aangekocht kan worden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: