80% van diegenen die een GSM bezitten, negeert reclameboodschappen

Naar aanleiding van het Mobile World Congress 2011, dat midden februari plaats vond in Barcelona, lanceerde Deloitte zijnonderzoek “Addicted to connectivity: perspectives on the global mobile consumer.” Die behandelt de steeds veranderende verhouding tussen de consument en zijn gsm in de verschillende landen van de wereld. Uit de resultaten blijkt onder andere dat reclame op de gsm per land anders wordt onthaald. In Frankrijk negeert 80% van de gsm-eigenaars de reclame die ze ontvangen en reageert slechts 16% echt op deze berichten tegenover 9% in het Verenigd Koninkrijk. Van de personen die reageren, bezoekt bijna 40% de vermelde website of probeert er meer over te weten te komen. In China is de reactie van de ondervraagde personen heel wat actiever. Zo’n 20% koopt het product of de dienst die wordt aangeprezen.
Volgens de enquête werken volgende factoren reactie op reclameboodschappen in de hand: het zoeken naar koopjes (20% ); het gratis gebruik van een applicatie of een spel (17%); reclame van een merk of een product waar men vertrouwen in stelt (11%); reclame die iets te maken heeft met de plaats waar de gebruiker zich bevindt (8%).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: