Online campagnes werken lang na

Het effect van online campagnes op internetgebruikers werkt langer na dan aanvankelijk gedacht en zet toch aan tot een merkgerichte actie, ook al wordt er niet vaak doorgeklikt op advertenties.

(Bron: 20 onderzoeken van ComScore in Europa en VS)

Europa:

Wie een online campagne gezien heeft, bleek 72% meer geneigd om de website van de adverteerder te bezoeken.
94% is meer geneigd om een zoekopdracht uit te voeren naar het merk van de adverteerder.
Dit in vergelijking met een controlegroep van internetgebruikers die de campagne niet gezien heeft.

VS:

Bezoekcijfers stijgen met 49%, zoekopdrachten met 40%.

Verschil Europa – VS te wijten aan:

  • minder advertenties op de pagina’s
  • verschillen in creatieve uitvoering
  • verschil in manier waarop Europeanen reageren op reclameprikkels

De resultaten in Europa tonen een duidelijke verhoging in merkgericht gedrag in de weken na de blootstelling aan de campange.
Het bezoek aan de site steeg aanzienlijk (+99%) en bleef boven de 70% in de 2 daaropvolgende weken.
De zoekopdrachten stegen naar 91% tijdens de eerste week en daalde naar 81% in de 2 opeenvolgende weken.

De effectiviteit van een campagne meten met clicks is dus niet voldoende. Dit toont enkel de directe impact, maar het internet is dus ook effectief als een sluimerend medium om uw merk in de kijker te zetten!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: