Rol sociale netwerken bij aankoopbesluiten gering

Internet is veruit het meest invloedrijke medium voor het onderbouwen van aankoopbeslissingen.
Sociale netwerken hebben hierin geen rol van betekenis.

Verklaring:
Sociale netwerken hebben vooral een ontspannings- en entertainmentfunctie.
Zoekmachines hebben wel een belangrijke rol.
Advies van anderen wordt meestal enkel aangenomen indien deze van familie, vrienden of collega’s komt.
Informatie ongevraagd ontvangen van een adverteerder is weinig betekenisvol.
Deze heeft wel betekenis als de consument als eerste de conversatie heeft geopend met de adverteerder.
Deze 1-to-1 communicatie is heel waardevol en wordt dikwijls onderschat.

(Bron: onderzoek van Fleishman-Hillard)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: